Bemutatkozás

...
dr. Gaiderné dr. Gáspár Éva

Dr. Gaiderné Dr. Gáspár Éva Ügyvéd, a Zala Megyei Ügyvédi Kamara tagja. Egyetemi tanulmányait az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam,- és Jogtudományi Karán végezte, emellett európai jogi szakjogász diplomát is szerzett, a Zala Megyei Iparkamara mellett működő Békéltető Testület tagja. Felelősségbiztosítással a Magyar Ügyvédek Biztosító Egyesületénél rendelkezik. 2007. óta építi ki Zalaegerszegen Zala és Vas megye területére koncentrálva ügyvédi praxisát, előtte 4 éven keresztül ügyvédjelöltként dolgozott. 2014. évtől Budapesten is végez tevékenységet. Ügyfelei közt tudhat több magyar és osztrák magánszemélyt, céget és pénzintézetet is. Ügyvédként a célja, az ügyfelek teljes körű, pontos kiszolgálása, a lehető legteljesebb körű diszkréció mellett.


Az okostelefonok korát érjük, nagyon sokan használunk relatív drága okostelefont. Zsebbevágó probléma, ha ez elromlik, mivel több tízezer vagy százezer Forintba is kerülhet a javításuk vagy cseréjük.
Semmi gond, a jótállási időn belül a szolgáltató majd kijavítja, vagy kicseréli...gondolják sokan. De ez nem ilyen egyszerű!
Egyre többször találkozunk vele, hogy a mobil szolgáltató cég nem vállalja a javítást a jótállási időn belül, hanem elutasítja a javítás vagy csere iránti kérelmünket. Ilyenkor gyakran ott a működésképtelen telefon, a vásárló használni nem tudja, sokszor még a részletet is fizeti rá…

Megteheti ezt a szolgáltató?

Az eladó, a mobilszolgáltató a jótállási időn belül, ami általában 1 év, köteles a készüléket kijavítani. Az a törvényi vélelem, hogy ezen idő alatt fellépő hiba a vásárláskor már megvolt, ezért a szolgáltatónak kell bizonyítani, hogy a készülék hibája a vásárlás után keletkezett. A szolgáltató rendszerint az elromlott készüléket elküldi a szervizbe és a szerviz állapítja meg, hogy a jótállás feltételei fennállnak-e és javítják vagy cserélik-e a hibás készüléket.

Mit tudunk tenni, ha nem javítják?

A szolgáltató szervíze gyakran arra hivatkozik, hogy mechanikai sérülés van a készüléken (karc, sérülés, benyomódás stb.) vagy folyadék folyt bele, ezért az elvesztette a jótállását, ezért nem javítják meg garanciálisan. Amennyiben a szolgáltató a fenti okokra hivatkozva elutasítja a javítást, és tudjuk, hogy a készülék nem sérült, ne fogadjuk el a javítási iránti kérelmünk elutasítását! Jogunk van ugyanis szakvélemény beszerzését kérni, Békéltető Testülethez vagy bírósághoz fordulni. Az ugyanis, hogy akár a mindennapi használatból eredendő karc van a készüléken, nem biztos, hogy annak hibás működését okozza. Arról is tudnánk, ha folyadék folyt volna bele.)

Hogy kerülhetjük el a garancia elvesztését?

A karcok elkerülése érdekében mindenképp használjunk védőtokot, így elkerülhetjük, hogy a szolgáltató egy kis sérülés miatt elutasítsa a javítást! Érdemes megfontolni a készülék biztosítás kötését, ami bár önerő megfizetése mellett, de a javítás egy részét fedezi sérülés esetén is.
Még egy jó tanács: Amennyiben a jótállás keretében bevisszük a készüléket javításra, kérjük, hogy az állapotát foglalja jegyzőkönyvbe a szolgáltató és készítsen róla fényképet! Így bizonyítani tudjuk, hogy nem volt sérülés a készüléken annak leadásakor.